Merktraining voor regeneratieve starters

Zet in 3 maanden je merk zo neer dat je winst maakt voor mensen, de natuur en je bedrijf.

Merken spelen een cruciale rol in de transitie naar een regeneratieve samenleving. Een samenleving waarbij we het leven centraal stellen. Of het nu gaat om landschappen, families, steden, scholen of onze economie. 

Ik geloof in het bouwen van merken die regenereren. Merken die constant streven naar het neerzetten van een nieuwe, betere optie in hun categorie. Dat is wat we in deze groepstraining gaan doen. Merken bouwen die midden in de samenleving staan, gezonde omzet maken EN daadwerkelijke impact. Merken waarbij de behoefte van de natuur en onze samenleving in balans is met wat wij wensen in onze rol als consumens. 

Mijn insteek is dat je zelf al veel wijsheid hebt over je merk. Die wijsheid en ervaring gaan we in deze training ontsluiten. Je gaat met behulp van mijn kennis & ervaring en de inspiratie van een unieke groep andere regeneratieve ondernemers een super sterk fundament bouwen voor jouw merk.

Marielle Mas Newen juni-23__GHengeveld_8
jaartraining regeneratief _16

Wat ga je leren?

  • het formuleren van jouw vraag: waar sta je nu met je merk en wat heb je nodig om verder te komen? 
  • wat de elementen zijn van een regeneratief merk zijn en hoe die voor jou gaan werken. 
  • focus aanbrengen: leer hoe je je merk positioneert en hoe je daarmee een kompas in handen hebt voor alle beslissingen die je neemt. 
  • het formuleren van een sterke merkbelofte. 
  • hoe je omgaat met de verschillende boodschappen die jouw merk in zich heeft. 
  • een marketing & communicatieplan ontwikkelen waarmee je omzet en impact realiseert. 
  • wie je nodig hebt in je ecosysteem om je plannen uit te voeren en hoe je met die mensen samenwerkt.
  • kennismaken met mijn ecosysteem en hoe dat voor je gaat werken.  
  • zelf starten met de implementatie van je plannen. 

In short: je loopt weg met een volledige merkpositionering en plan voor je merk EN de tools & netwerk om je plannen uit te voeren.

Locatie

Midwest, Cabralstraat 1, Amsterdam 

Snacks, vegan lunch en koffie & thee zijn inbegrepen op onze locatie.

Data

Het programma duurt 3 maanden met 4 live dagen en 2 1 op 1 coaching sessies met Marielle. Daarnaast kun je het hele jaar door Q&A’s volgen. Deze live dagen vinden plaats op:

  • Vrijdag 26 januari 2024
  • Vrijdag 1 maart 2024
  • Vrijdag 22 maart 2024
  • Vrijdag 26 april 2024

Tussen deze momenten door zijn online Q&A check sessies en momenten die je zelf afspreekt in duo’s of kleine groepjes.

Voor wie

Ondernemers met een fysiek product/dienst en natuurinclusieve boeren die de ambitie hebben om een merk te bouwen. De ervaring leert dat het een krachtige wisselwerking is om makers en producenten met elkaar in verbinding te brengen en samen te bouwen aan nieuwe ketens.

Trainers

Marielle Gussenhoven
Sanne Kruijt

Groepsgrootte

10-15 ondernemers

Taal

Nederlands (Engels mogelijk in overleg met de groep)

Prijs

  • 1.250,- euro per persoon
  • 2.000,- euro voor 2 founders die de training gezamenlijk willen volgen.

Is dit voor mij?

Deze training is geschikt voor veelbelovende ondernemers/founders/natuur inclusieve boeren die de ambitie hebben om een regeneratief merk te bouwen. 

De training is het meest geschikt voor ondernemers die een proof of concept hebben, al wat omzet maken en in de loop van de start-up fase zitten. Je hebt wel funding maar nog beperkt en hebt de behoefte om vanaf het begin een sterk fundament voor je merk neer te zetten. . 

Deze training is niet voor ondernemers die graag willen opschalen, hun marketing professionaliseren & en een team bouwen. Dan past mijn Next level marketing programma beter bij jou.

Nederland, Foto: Bram Budel.
jaartraining regeneratief _80

Is dit voor jou? Schrijf je in voor een intakegesprek met Marielle.

jaartraining regeneratief _50

Wat is inbegrepen in deze training?

  • Intakesessie met Marielle
  • Merkwandeling-opdracht als kick off van het programma 
  • 4 hele trainingsdagen. Snacks, vegetarische lunch, koffie en thee inbegrepen tijdens deze dagen. 
  • Alle formats en tools uit mijn intensieve Next Level marketing programma
  • 4 online Q & A’s over relevante marketingonderwerpen waar je het hele jaar door aan kunt deelnemen.
  • 2 online 1 op 1 sessies die je zelf kunt inplannen tijdens de looptijd van de training. 
  • Outdoortijd en ruimte voor reflectie
  • Inspiratie van bonus trainers uit mijn netwerk 
  • Je ontvangt een gevulde tas met regeneratieve producten cadeau.  

Dit is wat oud-deelnemers zeggen:

In de training van Wholebrands komen regeneratieve initiatiefnemers samen, zodat zij zichzelf en elkaar verder kunnen helpen om hun plaats in de markt te verdienen. Dit proces begeleiden Marielle en Sanne speels, ontspannen en gestructureerd, met grote toewijding en ervaring op het gebied van communicatie en regeneratie. De producten en diensten van die regeneratieve starters zijn verschillend, maar hun missie is dezelfde: creëren van gezonde landschappen en soortenrijke voedselgemeenschappen. Door in de huid te kruipen van elkaars (toekomstige) klanten en zo feedback te geven/krijgen vanuit diverse perspectieven, versterken ze elkaars werk en merk. Ik ervaar de live meetings als hoopvol en bemoedigend.

Het programma

  • Introductie in de elementen van een regeneratief merk 
  • Live inspiratie & uitwisseling met andere regeneratieve merken 
  • Formuleren van jouw merk vraag door middel van systemisch werk
  • Merkpositionering: theorie en werken aan je eigen positionering
  • Borrel met andere ondernemers.
  • Pitch positionering 
  • Omgaan met verschillende boodschappen 
  • De elementen van een marketingcanvas  
  • Werken aan je eigen marketingcanvas: wat is de markt en doelgroep? Wie zijn andere spelers in jouw categorie?
  • Oogsten waar je staat met je marketingcanvas
  • Marketingstrategie: hoe komt jouw merkbelofte tot leven in alles wat je doet? Wie heb je daarbij nodig? 
  • Introductie communicatiekit: wie wil je bereiken en hoe doe je dat? 
  • Communicatie tops & flops sessie: wat doe je al en hoe gaat dat?
  • Communicatiekit delen en elkaar inspireren 
  • Wat heb je nog nodig?
  • Marketing inhoudelijke kennis op basis van mijn ervaring en bv the golden circle & Thomas Kolster
  • Model Wholebrands regeneratieve merken 4 X E 
  • Systemisch werk, merkopstelling geinspireerd op Ariane Kleijn/ Het Matje Korrie de Vet
  • Theory U, Presencing institute 
  • De creatiespiraal, Marinus Knoope
  • Stap uit de ratrace en maak ruimte voor reflectie 
  • Ontsluit je eigen kennis van je merk
  • Doorleef je merk ipv iemand die je vertelt hoe je het moet doen
  • Doen en ervaren combineren met ruimte voor (merk)strategie.

Wholebrands 2023