Ik ben Marielle Gussenhoven

Oprichter van Wholebrands. Het is mijn missie om regeneratieve merken te bouwen. Merken die de nieuwe norm worden in hun categorie omdat ze van betekenis zijn voor mensen, dieren en de natuur. 

Toen ik in 2010 voor Albert Heijn werkte ontstond een sterke behoefte om mijn marketing kracht te gebruiken voor iets anders dan het hamsteren van veel boodschappen of het achterlaten van voetbalplaatjes op de stoep voor de winkels. Maar we kennen deze campagnes en andere producten waar ik eerder voor werkte (Maggi, Smarties, Persil) allemaal vanwege de briljante commerciële teams die erachter zitten. 

Op dat moment besloot ik alleen nog maar te werken voor merken die zijn opgericht om het verschil te maken. De afgelopen 8 jaar heb ik met Wholebrands prachtige merken als Yoni, Marie-Stella-Maris en Wilder Land mogen bouwen. Merken die nu stuk voor stuk baanbrekend zijn in hun categorie. Tijdens mijn werk met deze klanten ontdekte ik het recept. Wat doen deze merken waardoor het ze lukt om zowel commercieel succesvol te zijn als daadwerkelijk bij te dragen aan schoon drinkwater, gif vrije tampons en meer biodiversiteit? 

Het antwoord is 4 x E: Esthetiek, Ethiek, Economie en Ecosysteem. 

Beluister de Gebakken Peren Podcast en ontdek mijn model.

marielle_IP27595 lr
marielle_IP27430 lr

Leuk om te weten over mij is dat ik … 

..10 jaar ervaring heb bij grote FMCG en retail partijen (Nestle, Albert Heijn, Henkel) gecombineerd met 8 jaar ervaring met het coachen van impact ondernemers zoals Yoni, Marie-Stella-Maris en vele anderen. 

.. sinds 2017 gegrepen ben door de kracht van ondernemen met de natuur en de merken die daaruit ontstaan, zoals 

Wilder Land en Grutto. Merken die ontstaan vanuit landschapsherstel projecten vanuit Grounded, Commonland, Wij.land en Soil Heroes. 

..van oorsprong psycholoog ben en geniet van de combinatie van strategische marketing en het coachen van mijn klanten.

..een mini voedselbos heb aangelegd in onze achtertuin en opgeleid ben in Permacultuur en regeneratieve landbouw bij Bodemzicht. 

..voor elke categorie producten die ik zelf gebruik op zoek ga naar het meest impactvolle alternatief.



Wholebrands 2023