Oprichter van Wholebrands. Het is mijn missie om regeneratieve merken te bouwen. Merken die de nieuwe norm worden in hun categorie omdat ze van betekenis zijn voor mensen, dieren en de natuur.
Toen ik in 2010 voor Albert Heijn werkte ontstond een sterke behoefte om mijn marketing kracht te gebruiken voor iets anders dan het hamsteren van veel boodschappen of het achterlaten van voetbalplaatjes op de stoep voor de winkels. Maar we kennen deze campagnes en andere producten waar ik eerder voor werkte (Maggi, Smarties, Persil) allemaal vanwege de briljante commerciële teams die erachter zitten.
Op dat moment besloot ik alleen nog maar te werken voor merken die zijn opgericht om het verschil te maken. De afgelopen 8 jaar heb ik met Wholebrands prachtige merken als Yoni, Marie-Stella-Maris en Wilder Land mogen bouwen. Merken die nu stuk voor stuk baanbrekend zijn in hun categorie. Tijdens mijn werk met deze klanten ontdekte ik het recept. Wat doen deze merken waardoor het ze lukt om zowel commercieel succesvol te zijn als daadwerkelijk bij te dragen aan schoon drinkwater, gif vrije tampons en meer biodiversiteit?
Het antwoord is 4 x E: Esthetiek, Ethiek, Economie en Ecosysteem.
Beluister de Gebakken Peren Podcast en ontdek mijn model.